Allt om operationen

Lång dag..
Jag vaknade 05:00 för att ta en dusch för operationen! Det var ganska läskigt! Inte duschen då.. Men när jag kom till sjukhuset i näl (Trollhättan) så fick jag först ett mini rum som var som en fängelse cell, det var 1 säng och 2 stolar där inne! Senare kom en kvinna in och gav mig massa fula kläder som jag var tvungen att ha. Efter en timme inne i rummet kom dom och hämtade mig och vi gick in i ett medicin rum, jag hade Emla plåster på mig innan så det bedövades.. Först körde dom in en spruta/nål i mig som satt där och senare fick jag massa sladdar i mig och någon sorts medicin i nålen.

Sen körde dom in mig i operations salen och då förklarade dom lite vad som skulle hände, det kändes ingenting. Mannen som skulle operera mig kom sen med en jättestor spruta med sövmedel, han satt fast det i nålen jag hade inne i mig och sa sedan att jag skulle tänkte på något kul precis innan jag somnade för det är oftast det med drömmer om då. Så jag tänkte och tänkte och så sa han godnatt till mig och mer kommer jag inte ihåg..

Men sen vaknade jag i en stor sal med en sak i näsan och massa sladdar och en slags syre sak... Dom märkte att jag vaknade och gick och hämtade min mamma! Jag var inte direkt helt vaken ännu, var halvt typ.. Typ som att när man är full såg det ut som sa mamma, jag kunde inte prata ordentligt så dom sa åt mig att försöka somna så mår jag bättre när jag vaknar igen.

Nästa gång när jag vaknade hade jag så otroligt ont i magen så dom sprang och hämtade massa tabletter som jag fick svälja! Men senare fick jag gå upp och gå lite, det var lite svängit men det var okej ändå! efter några timmar så var dom förvånade att jag hade åter upphämtat mig så bra så dom sa att jag fick åka hem när jag ville !

Så nu ligger jag hemma och är yr.
Här är bilder från dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0